Az áruk és szolgáltatások piaca egyre szélesebb és változatosabb, a verseny pedig minden területen érezhetően fokozódik. 

A promóciós technológiák és értékesítési módszerek évről évre bonyolultabbá válnak, az egyszerű megoldások fokozatosan leállnak. 

A marketingszakember szinte minden cégnél nélkülözhetetlen munkavállalóvá válik. Alkalmazottként, vagy szabadúszóként egyaránt.

A marketingszakember olyan szakember, aki elemzi a célközönséget, az áruk és szolgáltatások piacát, a versenytársakat, és ez alapján stratégiát dolgozz ki annak ismertségének és vonzerőjének növelése érdekében.

Mik a marketinges feladatai?

Mik a marketinges feladatai?
  1. Feltárja a piacot. A szakember elemzi azokat a célvásárlókat, akik szeretnék megvásárolni a termékét.  A kommunikációs terv kidolgozásához méri a vásárlóerőt, életmódjukat és preferenciáikat is.
  2. Versenyképességi intelligenciát végez.  A marketinges részletesen tanulmányozza a fő versenytársakat: hogyan pozícionálják a terméket a piacon, milyen reklámot indítanak, milyen értékesítési csatornákat használnak.
  3. Kidolgozza a választékot és az árpolitikát.  A marketingesek két márkájú Toyota és Lexus autóval álltak elő. Az első márka a középkategóriás autókra vonatkozik, a második a prémium szintre.  Ez azért történik, hogy az ügyfelek érezhető különbséget érezzenek az autókban, és előnyben részesítsék a drágább modelleket.
  4. Értékesítési rendszert hoz létre. A marketinges szakember reklámozással, termékcsomagolással, leírással, különféle akciókkal áll elő a kereslet növelésére. Meghatározza az ügyfelekkel való kommunikáció csatornáit is.
  5. Feladatokat határoz meg szövegírónak, tervezőnek, SEO és smm specialistáknak, értékesítési vezetőknek.

A marketing, mint külön szakma viszonylag nemrég jelent meg. Korábban a marketingesek a hirdetési osztály részei voltak, és önállóan dolgoztak a termék reklámozásán. Manapság a marketingszakember egy egész szakértői csapattal áll kapcsolatban, és általános szakember.

A marketingszakértői munka előnyei

  • Igényes szakma a munkaerőpiacon. Marketing erőfeszítések nélkül nehéz bármit eladni, ezért a szakemberek népszerűek a különböző tevékenységi területeken.
  • Széles karrierlehetőségek. A marketingben nagyszámú szakirány létezik, erős képességei alapján találhat szakmát. És gyorsan nőhet nemcsak az osztályvezetővé, hanem a cég igazgatójává is.
  • Kreativ munka. A promóciós stratégiák kidolgozásának és a kommunikációs csatornák kiépítésének feladatai soha nem azonosak a különböző cégeknél. Ezenkívül a marketingszakember gyakran alkalmaz nem szabványos gondolkodást és kísérleteket a munkában.

A szakma hátrányai

  • Folyamatosan tanulni kell. A technológiai fejlődéssel párhuzamosan a marketing is fejlődik, új eszközök, szolgáltatások jelennek meg, amelyek elősegítik az áruk jobb értékesítését. A szakembernek „a pulzuson kell tartania” a cég hatékony reklámozása érdekében.
  • Dolgozzon többfeladatos módban. Egy marketingszakember kénytelen több projekttel dolgozni, egyszerre irányítani egy csapatot és ellenőrizni a feladatok végrehajtását. A szakma a legalkalmasabb az aktív és céltudatos emberek számára.
  • Feszültség. Gyenge teljesítmény, elégedetlen vevők, késedelmes feladatok, egészségtelen vállalkozók – ezek a marketingesek mindennapi munkái, amelyek fejlett stressztűrő képességet igényelnek.

Amennyiben szabadúszó online marketing szakembert keres vállalkozásához, keresse Bakó Krisztián online marketing specialistát

2 Comments on “Mit csinál egy marketinges: a szakma előnyei és hátrányai”

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük